ciasto marchewkowe

13:03

Kiedy pierwszy raz usłyszałam o cieście marchewkowym, stwierdziłam że to na pewno jakiś nowomodny odchudzający twór. Nic bardziej mylnego. Marchewkowe jest pełne smaku i kalorii. Jest na swój sposób urocze i bardzo proste. Przepis dostałam od znajomej i przez lata modyfikowałam poprzez zasadę : Zastąpię to czego nie mam, tym co mam pod ręką. Tak dodałam dżem jabłkowy i żurawinę. Marchewka oczywiście jest niezastąpiona!

Składniki:
ciasto:
  • 1,5 szkl mąki pszennej
  • 1 szkl cukru
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • 2 szczypty soli
  • 4 jajka roztrzepane
  • 2/3 szkl oleju
  • 0,5 szkl dżemu jabłkowego
  • 1 szkl startej marchewki
  • garść suszonej żurawiny
krem:
  • 6 łyżek masła w temperaturze pokojowej
  • 300g śmietankowego serka naturalnego (Twój Smak, Łaciaty lub inny podobny)
  • 1,5 szkl przesianego cukru pudru

Przygotowanie:

W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, sól, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i przyprawy. W drugim roztrzepać jajka z olejem. Połączyć zawartość obu naczyń, dodać marchewkę, żurawinę i dżem – wymieszać łyżką. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Wyłożyć ciasto. Piec w temperaturze 175stC przez około 45min (do suchego patyczka).
Wszystkie składniki kremu utrzeć na gładką masę. Wystudzone ciasto przekroić wzdłuż. Połową kremu przełożyć ciasto, resztę rozsmarować na górze. Ozdobić żurawiną i cynamonem.



You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe